بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
اخبار و حواشی بوندسلیگا
قالب وبلاگ

  

نگاهی به برترین نقل و انتقالات اروپا


با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی به برخی از برترین نقل و انتقالات انجام شده در میان باشگاه های اروپایی اشاره می کنیم.




سعید محمدخواه
وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران- 
با پایان یافتن فصل نقل و انتقالات تابستانی باشگاه های اروپایی برای تقویت و حضوری پرقدرت تر در لیگ و رقابت های اروپایی دست به تغییر و تحول در کادر فنی و بازیکنان زدند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان حضور هدف مند وپر قدرت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی یکی از مهمترین ارکان موفقیت یک باشگاه در طول فصل خواهد بود. هر باشگاهی بر اساس سیاست ها و اهدافی که از پیش برای خود متصور شده است بودجه ای را برای بازسازی و رفع نقاط ضعف تیم در نظر می گیرد. پول های هنگفتی در این بین به منظور جذب یک فوق ستاره توسط باشگاه های متمول صرف می شود و این باشگاه ها از همان ابتدای ورود بازیکنان تازه وارد هدف گذاری هایی را برای جبران بودجه مصرفی برنامه ریزی می کنند.

در اینجا به برخی از مهمترین و پر سر و صداترین نقل و انتقالات انجام شده در بازار تابستانی اشاره می شود:



مانوئل نوئر از شالکه به بایرن مونیخ

انتقال مانوئل نوئر دروازه بان و کاپیتان 25 ساله شالکه در فصل پیش با مبلغ 25 میلیون یورو (18 میلیون نقد و 7میلیون مشروط به قهرمانی) به بایرن مونیخ مهمترین و پر سر و صداترین انتقال انجام شده در بازار نقل و انتقالات تابستانی بوندسلیگا بود. انتقال نوئر با حواشی بسیاری روبرو بود از تردید های سران باشگاه شالکه برای این انتقال گرفته تا تحریم و استقبال عجیب هواداران دو آتشه بایرن از نوئر. بایرن پس از بازنشستگی اولیور کان، همواره در خط دروازه دچار تزلزل بود. اگر چه برای این انتقال رقبای بزرگی همانند منچستر یونایتد در کنار باواریایی ها حضور داشتند اما اولی هوینس به نظر با جذب مانوئل نوئر توانست خیال بایرن را تا 10 سال آینده از بابت دروازه بان راحت کند. 







کُن آگوئرو از اتلتیکو مادرید به منچستر سیتی

آگوئرو مهاجم ریزنقش ولی سرعتی و باتکنیک باشگاه اتلتیکو مادرید در بازار نقل و انتقالات تابستانی توجه بسیاری از باشگاه های اروپایی را به خود جلب کرده بود. رئال مادرید یکی از مشتریان جدی مهاجم آرژانتینی محسوب می شد. کهکشانی ها آگوئرو و نیمار برزیلی را برای خط حمله خود در فصل جاری مدنظر داشتند ولی حضور منچستر سیتی باشگاه متمول شیخ نشین معادلات را حتی برای مادریدی ها نیز برهم زد. لیگ برتر جزیره  که یکی از برترین لیگ های اروپا از نظر سرعت بازی محسوب می شود، می تواند بهترین انتخاب برای این مهاجم سرعتی باشد. مبلغ دقیق انتقال آگوئرو به باشگاه منچسترسیتی اعلام نشده است.







فابیو کوننترائو از بنفیکا به رئال مادرید

مدافع هافبک چپ تیم ملی پرتغال پس از جام جهانی 2010 به عنوان چهره ای شناخته شده در فوتبال جهان مطرح شد. در همان برهه ی مسابقات جام جهانی کونترائو مورد توجه لوئیس فان خال سرمربی وقت باشگاه بایرن مونیخ قرار گرفت و پیشنهاد جذب وی توسط باواریایی ها ارائه شد ولی نتیجه ای بهمراه نداشت. کونترائو در بازار نقل و انتقالات تابستانی مورد توجه باشگاه های بزرگ اروپایی از جمله بایرن مونیخ، بارسلونا و رئال مادرید بود حتی در مقطعی حضور فابیو در بایرن قطعی به نظر می رسید. سرانجام این بازیکن 23 ساله بنفیکا لیسبون با ابراز علاقه به حضور در باشگاه رئال، عملا پیشنهاد سایر گزینه ها را رد کرد. مبلغ دقیق قرارداد کونترائو به صورت رسمی منتشر نشده است اما بسیاری از منابع آگاه مبلغ این انتقال را حدود 27 میلیون یورو تخمین زده اند.





سسک فابرگاس از آرسنال به بارسلونا

فابرگاس کاپیتان 24 ساله توپچی ها سرانجام پس از پافشاری های بسیاری که توسط سران بارسلون برای انتقال وی صورت گرفت توانست بار دیگر به باشگاه سابق خود باز گردد. سسک محصول باشگاه بارسلونا بود اما شکوفایی و درخشش خود را بدون شک مدیون آرسن ونگر است. او از 16 سالگی کاتالان ها را ترک و به آرسنال پیوست و اکنون در اوج تجربه و پختگی بار دیگر پا به نیوکمپ گذاشت. بارسلون برای این انتقال مبلغ 39 میلیون یورو به توپچی های لندن پرداخت کردند تا یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان این فصل لا لیگا را در اختیار داشته باشند. بکارگیری همزمان  از سسک، اینیستا و ژاوی در ترکیب بارسلون از سوی پپ گواردیولا به نظر می تواند راه حل مناسبی را پیش روی دل بوسکه در تیم ملی نیز قرار دهد علاوه بر آن افزایش ملی پوشان اسپانیایی در ترکیب بارسلون می تواند اسپانیا را برای دفاع از عنوان قهرمانی یورو در تابستان آینده امیدوار نگاه دارد.





سمیرنصری از آرسنال به منچسترسیتی

هافبک فرانسوی باشگاه آرسنال از هفته های انتهایی فصل گذشته با اعلام عدم توافق برای امضای قرارداد جدید در واقع راه را برای حضور باشگاه های اروپایی و ارائه پیشنهادهای جدی به باشگاه آرسنال هموار کرد. مذاکرات متعدد وی با آرسن ونگر نیز بی نتیجه ماند و هافبک طراح آرسنال هر هفته به یکی از باشگاه های بزرگ اروپا نزدیک می شد. بایرن مونیخ، منچستر یونایتد و نهایتا منچستر سیتی بار دیگر با کیسه ای پر پول وارد شد و با پرداخت 23 میلیون یورو، با قاطعیت پیراهن شماره 8 آبی پوشان منچستر را برتن این هافبک ناراضی آرسنال کند. حضور نصری در کنار داوید سیلوا خط هافبک مبتکر و پر قدرتی را پشت سر مهاجمان خطرناک تیم دوم منچستر ایجاد کرده است. سرمایه هنگفت شیخ منصور بن زاید آل نهیان به نظر تنها آلکس فرگوسن را برای بدل شدن از تیم دوم به اول شهر منچستر کم داشته باشد.




البته انتقالات دیگری نیز می توانست در این ترکیب حضور داشته باشد مانند انتقال نوری شاهین از دورتمند به رئال، انتقال اتوئو به آنژی و حضور دیگو فورلان در اینتر میلان.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, ] [ 15:46 ] [ King-Of-Rome ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بایرن مونیخ و آدرس bayernmunchen.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 94
بازدید کل : 43432
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1